hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Julmarknad

Publicerad 2013-11-30 22:37:00 i Allmänt,

 By julmarknad var en höjdare i år. Så fint väder och så mycket folk...
Alla blev glada redan från början, för redan i porten till gammelgården serverades, till alla besökare en rykande het mugg med glögg, så alla besökare blev på ett soligt humör redan på tunet, så kom man in på gården och där sprakade två eldar i varsin eldkorg och spred en god värme omkring sig. Och kommersen började med ett långbord med granbockar, som var verkligen fina och välgjorda, samt fågelholkar och sädeskärvar. Så kom man in i gammelgården och blev trakterad med kaffe och hembakat saffransbröd, eller risgrynsgröt och skinksmörgås. Så var hemslöjdsbutiken öppen, och det är en liten hemslöjdsbutik, men har ett otroligt utbud av materiel till hembygdsdräkter och allehanda annan hantverk, fina och välgjorda hantverk från bygden, och där i denna fina miljö blev jag erbjuden att få sälja mina scraping kort och dekorerade ljus.
 
Här har jag börjat ställa upp mina kort
 
Här är min uppställning med mina dekorerade ljus, de blev så fint inramade av detta fina kurbitsmålade skåp.....
Blev inte så lite stolt över att bli tillfrågad och det blev en fantastisk bra dag.....
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulrica Stålhand

Publicerad 2013-12-02 02:19:03

Det var så synda att jag inte hann dit! Hade varit roligt att se alla dina alster.

Svar: Jaa, det var många människor på julmarknaden, otroligt många, och köpglada.....så kul...
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela