hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Jobbat lite på vedbacken

Publicerad 2020-05-12 16:04:00 i Allmänt,

Coronatider, det gäller att hålla avstånd.
I dessa tider är det så lätt att skjuta upp saker och ting till nästa dag. Jag ska ju bara vara hemma i alla fall.
Men jag bor ju så till, att jag kan vara ute, utan att behöva komma i kontakt med andra människor.
Så i dag när solen sken så klädde jag på mig skyddskläder och tog ett tag med veden ute på backen. Den ska kapas och kastas in i vedboden.
Tänkte att när jag tagit av presenningen, så fick vattendunken, som är tynge för att presenningen ska hållas på plats, ligga som gräns för hur mycket jag jobbat undan. Lite som ett riktmärke.
 Och nu är kapen igång 
Efter ca två timmar så syntes det i alla fall att jag jobbat  på.
och det har ökat i vedboden också
Men nu  var kastarmen lite trött, så jag slutade för dagen. Mörka moln, nästan svarta, hade dykt upp på himmelen och precis när jag fått på presenningen igen så började det stänka......men det var bara lite ....några droppar, men det började blåsa och blev riktigt kallt och kulet. Så det var skönt och få komma in i värmen.
 Senare på eftermiddagen började det snöa med stora flingor...….på kvällen vid tjugotvå-tiden så låg det ett vitt täcke på ca fem cm på bilen och gräsmattan....men inget på vägen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela