hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Vårligt

Publicerad 2020-05-15 11:36:15 i Allmänt,

Ute på en liten promenad i grannskapet. Jag måste röra på mig lite i min självvalda isolering på grund av coronan. När jag så känner en underbar söt doft, och kommer närmare känner jag och ser att det är häggen som blommar. Busken som växer utmed vägen är översållad av blomklasar. Så underbar doft och härligt att de står ut med naturens nycker.....
Fortsatte så fram mot vår lilla å, Rosshytteån, som bara har varit en liten rännil, men efter snön och regnet de senaste dagarna , blivit en lite ystrare bäck. Tog mig ner för slänten, om än med lite försiktiga steg.......lite brant och mycket nerfallna kvistar, att snubbla på.
Men den brusade på. Så mysigt att höra ljudet av forsande vatten ....
Ån fortsätter så ner i en damm 
och så vidare norr ut mot Dalälven 
 Synd att det inte går att ladda upp bilder med ljud på bloggen.
Här drev vattenforsen ett litet järnbruk förr i tiden. 
På hemvägen igen så fick jag se en älg i skogsbrynet 
Såg lite fläckig ut när jag zoomade in den.......håller förmodligen på att tappa vinterhåren
Den gick där så fint och betade på de nyutsprungna bladen på slyet.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2020-09-18 20:52:00

Fin promenad, tur att du inte ramlade i bäcken
Kramn Marie 🤩

Svar: Tur jag är stadig på foten :D
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela