hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

6 juni 2021

Publicerad 2021-06-14 23:01:00 i Allmänt,

Idag var det Sveriges nationaldag och ett strålande solsken lyste från en blå himmel och 24 grader varmt. Vi fick för första gången vara 50 sittande personer vid gudstjänsten i Västerfärnebo kyrka.
För första gången på ett och ett halvt år kunde vi bjuda på kyrkkaffe efter gudstjänsten. Vaktmästaren hade satt fram bord och stolar utanför kyrkan och med avstånd, allt för att det skulle vara säkert.
Det kom mycket folk och jag var gudstjänstvärd. Jag ville göra lite extra när det var nationaldag och premiär för kaffeserveringen. Så jag hade bakat en Sverigekaka, eller tre st faktiskt, och på varje bit satte jag på en svensk flagga, servetter med blågula flaggan på och ett par sorters kakor också.
Mycket uppskattat.
Jag hade dessutom satt på mig min Västerfärnebodräkt dagen till ära. Flera av besökarna kom och ojade sig och sa "att varför inte de satt på sig dräkten när de ägde en".
Jag tycker man kan vara lite högtidlig när man har möjlighet.
När jag sedan fick hjälp av kyrkvärden med disken...... så tack så mycket Gösta för det....hade nog tagit mig dubbelt så lång tid annars. 
När jag sedan hoppade in i bilen och ska åka hem, så kommer en bil och parkerar bredvid mig och jag känner att den killen känner jag igen....men är inte riktigt säker,,,,,,så jag ropar namnet lite försiktigt och han reagerar på en gång...och det är han.....en kille som mina föräldrar hade som fosterbarn ett år på 1968-69. Så kul att träffa honom igen och få prata gamla minnen.
Egentligen var han sig alldeles lik....bara lite rundare om magen .....och han hade blivit pensionär....och nu åkte han runt och tittade på lite nostalgiplatser medan han var ledig och frun jobbade ....jaa, det var så kul   att träffas igen....och hade jag inte blivit kvar med så mycket disk, så hade vi inte träffat på varandra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela