hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Två lila och ett i brunt....

Publicerad 2021-11-30 10:53:00 i Allmänt,

Skulle göra ett grattiskort....men vet inte hur det kom sig ....men det blev till julkort istället.
Mörklila cardstock som grund och en bild med en snögubbe....lite vita blommor och ett par kvistar, satte på lite glitterlim och ett God Jul
inuti fick det bli en vers
och den andra sidan fick en god julstämpel och plats att skriva sin egen hälsning på
Ett nästan likadant kort, lika grund och bild..... men ändå olika
Framsidan
och inuti en annan vers
och på andra sidan blev det likadant som det förra kortet.
 
Så hittade jag en dies, som jag inte använt på ett tag.....så jag provade den oclså.
Brun cardstock som grund och det utstansade lagt på ett beige cardstock för att få fram effekten på motivet. Lite guldglitterlim på och ett embossat God Jul i guld. Syns dåligt på bilden, men stjärnan och glorian ovanför Maria, Josef och Jesusbarnet fick rejält med glitterlim i guld påsmetat. Det blev effektfullt...
och inuti
ibland är det givande att leta i botten på dieslådan.
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela