hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Älvpromenaden.

Publicerad 2022-04-12 18:51:57 i Allmänt,

I mitten av mars försökte vi gå Älvpromenaden igen........Vi utgick från Brogård och fick gå en stor omväg för det var rena översvämmningen innan vi kom fram till Helvetesbacken.....men det gick bra och vi fortsatte utför backen och kom fram till  golfbanan, där blev det lite besvärligt. Rena svallisen, jag hade dobbskor, men det hade inte min väninna. Jag klarade mig hyffsat genom att gå försiktigt och hålla mig i buskar och grenar, men väninnan fick krypa en bit....att gå uppe i slänten var inget alternativ, för där var så mycket kvist och håligheter, att det var snubbelrisk.
men älven brusade fint fram runt stenarna i solskenet.
Vi upptäckte att vid dammen på golfbanan. Hade man börjat göra fint med en mur vid slänten ner till vattnet.
Vi fortsatte frammåt, för nu hade solen tagit bort all snö och is, så det gick jättebra att gå och vi skulle gå bort mot den långa trätrallen för att se om det kommit upp några blåsippor.
Vi hittade några men inte så många.....var nog lite tidigt....men några kunde vi fota.
Och så hittade vi en bänk att sitta och inta vårat medhavda fika. Lite skugga av träden i ansiktet men med lite selfikänsla för skuggan av fotografen fanns ju med.
Men en skön promenad hade vi.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela