hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En kasse eller korg om man så vill, kanske till att plocka svamp i.

Publicerad 2013-08-01 00:03:00 i Allmänt,

Jag fick beställning av dottern att göra en kasse, som var vidare och lägre en mina vanliga kaffekassar. Hon skulle ge den till en väninna i present. Så jag sydde ihop en, som hon blev jättenöjd med. Så slog hon in den och gav den till sin väninna, som är mycket ute i svampskogen, och som inte hade någon svampkorg, utan bara en plastkasse med sig i fickan, men nu skulle hon få en fin, bra kasse, med förstärkt hård botten, att ta med istället. Dessutom är den röd och lyser bra i skogen, så man inte tappar bort den.
 
Den högra är svampkassen, och den vänstra är min ordinarie kasse, den som passar så bra att ha i cykelkorgen.
Den är också helt suverän att ha badkläder i nu på sommaren, eftersom man kan frakta hem sina våta kläder utan att allt annat blir vått.
När väninnan slog upp sin present så invigde hon den genast till att samla gamla tidningar i, för att sedan ta till återvinningen.
Så nu hittade jag ett nytt användningsområde och ska nog sy några till, för att ha till tidningssamling också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela