hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Födelsedagskalas

Publicerad 2013-08-18 13:59:31 i Allmänt,

Yngsta dottern kom upp på blixtvisit från Göteborg, så då ställde vi till med ett födelsedagskalas för äldsta dottern, och det fick ju bli ett kalas i kräftans tecken....eftersom det både är dotterns stjärnbild och hennes födelsedag, och dessutom nyss varit kräftpremiär. Visserligen blev kalaset en dag för tidigt, men vad gjorde väl det, överraskningsfester ska vara spontana, och dottern visste inte att det var en fest till hennes ära. När hon frågade om inte hon skulle bistå med något, sa jag, gör en Västerbottenspaj då, bara för att hon inte skulle ana oråd. Vi dukade upp bordet och jag ställde stolt fram mina ljus, som jag dekorerat med kräftor, och de gjorde stor succé, och dessutom brann de så fint.....
 
 
Vi hade även hamburgare för de ungdomar, som bara ville smaka på kräftorna, och inte visste om de skulle tycka om. Så åt vi kräftorna och innan efterrätten så sjöng och hurrade vi för födelsedagsbarnet och hon fick även blommorna som står på bordet, så lite hade hon väl anat, när nu blommorna stod där med plasten på....men resten blev en trevlig överraskning för henne.....hon är själv ofantligt förtjust i överraskningar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela