hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Vädret

Publicerad 2013-08-29 19:01:00 i Allmänt,

Märks att det är höst och en annan väderlek. Har varit väl så kyliga mornar. Igår var det bara 9 grader vid 6 tiden på morgonen, men sen blev det en strålande dag, med solsken och värmebölja, men det känns att vinden är lite svalare. Och idag verkar vädergubbarna fått rätt..... Det har regnat i natt och varit mulet hela förmiddagen. Kom en liten regnskur på eftermiddagen, men den bara blötte ner, och blev ingen större regnmängd av det......men jag väntade åska, för himlen var verkligen svart på sina ställen, visserligen hörde jag inget om det igårkväll på väderprognosen, men lite fel kan de ju få ha. Så jag drog ur alla elkontakter, när jag skulle till tåget och hämta upp barnbarnet, jag vill ju inte få grejerna förstörda, och bara en åsksmäll kan ställa till det.
Skulle behövt varit ut och kapat in de stora grenarna, som jag tagit ur träden på tomten, men nu var de våta och får nog ligga på tork till en annan dag.
Istället tog jag mig för att börja så smått med skåp och garderober....hittade en del saker, som passar på loppis, och en del är nog bara att kasta på återvinningen, om de ens passar där......men skönt när det blir gjort....men nu fattas det korgar till hyllorna, så jag får nog åka och köpa plastbackar, eller kanske till IKEA och se om de har kvar samma sorts korgar, fast jag köpte mina för flera år sedan....få se hur jag gör.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela