hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Äntligen är häckansningen klar

Publicerad 2013-10-06 15:32:00 i Allmänt,

Nu tar jag tag i de sista på häcken.....har fått hjälp av mågen med de grova snöbärsbuskarna, som tagit sig friheten att sprida sig. Så nu är det bara höjden som ska ner på de 5 meterna som är kvar.
 
 
En kärra fullastad och ska köras iväg, blir nog en till........
 
 
Nu är den sista biten avklarade, himlar så skönt....nu ska de sista avklippta häckskräpet lasts på och köras bort.
 
 
Det blev inte bara två kärror med skräp, det blev 4 st stora kärror, och medan jag lastade på så upptäckte jag att jag hade lite kvistar kvar, så jag drog fram häcksaxen igen och drog ut kabeln, men så fastnade den och jag drog till och fick loss den. Men ve och fasa häcksaxen fungerade inte........Först trodde jag det var fel på saxen...men skam den som ger sig. Jag tog in saxen och provade den i ett eluttag inne, och se då fungerade den, så det var bara att kolla kabeln.....upptäckte ett brott, nog där den fastnat och jag drog till.....men skit den som ger sig ......
 
till och skala av tåtarna inne i kabeln och fästa ihop dem igen..........så på med isoleringsband, både runt tamparna och så runt själva kabeln.....och voalá...... lagad
 

Kommentarer

Postat av: Ulrica Stålhand

Publicerad 2013-10-12 12:17:07

det var jätte fint...... tur att häcksaxen höll..... :p

Svar: Ja...men nu väntar jag på min så vi kan byta!!
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela