hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Exprimenterar med lite blommor

Publicerad 2013-09-09 14:00:14 i Allmänt,

Klädde lite akvarellpapper med metalltape, och stansade ut lite blommor. Men det var svårt få stansen att gå igenom papperet, så jag fick ta till saxen, där inte stansen förmådde.
Ska försöka med dies senare, men har just nu ingen dies som passar, men det får bli en senare fråga. Just nu går det bra med de urklippta, men ska jag göra fler så får det bli på annat vis....
Här är mina metalltapesblommor.....
och nu har jag målat dem med blå, koppar och guldfärg
 
 
Jag bockar till kronbladen och formar dem med en pensel, jag använder skaftet på en lite kraftigare pensel. Lite försiktig får man vara så inte kronbladen går av.....
 
 
Så tog jag metallblommor, som jag bröt upp till en korg
 
 
och så monterade jag ihop två blommor med en korg, så satte jag en vit halvpärla i mitten
 
Blev riktigt nöjd.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela