hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Höstsnuva

Publicerad 2013-09-03 23:12:57 i Allmänt,

Usch, nu har höstförkylningen bara kommit och hoppat på mig. Började nysa igår, så det stod härliga till. Kände mig alldeles slut, så jag gick och lade mig i sängen redan kl halv nio......och skulle läsa en stund....Jan Mårtenssons nya; Den grekiska hjälmen, men jag kom inte många sidor, innan jag somnade. Vaknade vid halv fem, och hade jätteont i halsen, och kände mig raspig hela jag. Tittade på utetermometern och konstaterade att det bara var 2,5 grader varmt ute, värst vad det blev fort kallt i år, september brukar väl inte ha så här kalla nätter.
Kokade upp lite vatten och gjorde mig en kopp te med honung i och tog det med mig till sängen och kröp ner igen. Så måste jag ha somnat ganska snabbt, för när jag vaknade nästa gång var hon redan 10: Tänk vilken tur jag inte skulle någonstans idag, utan kan och kunde ta det lugnt hela dagen. Några Alvedon och mera honungsvatten har gjort att jag känner mig riktigt pigg och utvilad nu, undrar hur det ska gå och sova nu då....men jag har ju boken....
Så här står det på Bonniers bokklubbs sida
 

Viveca Lärn/Jan Mårtenson
Väster om Vinga och Den grekiska hjälmen

 
Den grekiska hjälmen av Jan Mårtenson:
Johan Kristian Homan är bjuden på bröllop i England. En god vän, en brittisk antikhandlare, ska gifta sig i pittoreska... Stratford-upon-Avon. Under bröllopsmiddagen träffar Homan en förmögen svensk konstsamlare som ber honom köpa in en antik bronshjälm för hans räkning i USA. Homan säger ja – men det borde han inte ha gjort …
 
Och när jag läst om Homan kan jag fortsätta med .....Viveca Lärn: Väster om Vinga.........
På Bonniers hemsida kan man läsa om boken.....Viveca Lärn på sitt mest sprudlande humör berättar Viveca Lärn vidare om de omaka karaktärerna i kvarteren runt Heden i Göteborg. För alla som älskat böckerna om Saltön och förra årets succé Öster om Heden blir trivselfaktorn garanterat hög!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela