hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Igår hittat jag lite inspiration....

Publicerad 2013-09-17 10:29:23 i Allmänt,

Nu känns det att det är höst......dimmiga mornar och just igår så regnade det, medan de vackert färgade bladen i min ek sakta singlar ner mot marken....med andra ord, så blev det ett bra innejobbarväder, så i ett huj fick jag tre julkort gjorda.....Det första ett julgrönt kort, med strama siluettgranar, hittade ett papper som gjorde, att det blev, som det blev. Hade en 3D-tomte i gömmorna, som fick lysa upp det hela



Mitt andra kort blev ett rött ett, med en tomte och en hoprullad sida, ur en gammal bibel, ihopbundet med ett röttovitt snöre


Mitt tredje kort blev ett grönt till, och med en bild av en tomte och så lite egengjorda julstjärnor och lite järneksblad.


Mycket av min inspirationen kom sig nog av, att postbilen stannade och tutade i grindhålan utanför och jag fick ett paket från Pysseldags med min egen designade stämpel. Blev så glad. Visst är den fin?

Nu så ska jag sätta igång och göra några till idag.....ha, ha, inte så några...blir nog många dagar till, tar ju sin lilla tid att få ihop ett gäng.........
Har några till födelsedagskort att göra också, så det blir inte bara julkort.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela