hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Nya presentljus och presentglögg

Publicerad 2014-12-20 15:57:00 i Allmänt,

Gjort några ljus och tändsticksask till presenter
Två ljus blev med en julkrans, som jag förgylld med lite rött glitterlim. En röd bård nertill, utstansat med en hjärtestans, så lite granbarrskvistar, en röd rosett av sidenband och en julstjärna i rött med lite penslat guldglitter på
 
 
Gjorde också en tändsticksask med en utstansad blomma och grankvistar och ett God Jul. Allt i vitt på röd cardstock
 
 
satte en bård på kanten i rött
 
 
Nästa ljus blev med de söta tomtevättarna. Klippte isär dem och satte dem på ungfär lika avstånd, så att hjärtana blev lika många mellan tomtarna
 
 
 
så en röd bård nertill och kvistar av gran, röd sidenbandsrosett och en julstjärna, ungefär samma dekorationer som på det första ljusen, men ändå inte lika......
 
 
Så var jag och köpte 2 glöggflaskor. Ställde dem i varsin cellofanpåse och satte på var sitt Julkort. Dessa ska jag ge till mina snälla grannar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela