hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Mera kort

Publicerad 2014-05-06 17:41:05 i Allmänt,

Experimenterade lite med att måla med nagellack.....inte helt lätt, men det svåraste var ändå att fixa till en ram att måla på...böjde till ståltråd och det var inte lätt att få det fint.....men att sen måla var lätt, när man bara fick det att ta och inte halka av tråden.
Sen fick jag se en tråd på Facebook där man snurrade en ståltråd över en sticka och målade sen knorven med lim och strödde över glitter, så jag provade och få se om det går att använda. Satte fast mina prov i ett par radergummin så de skulle få torka.
 
Sen måste jag bara prova en stämpel jag fick låna av en snäll tjej på scrapcirkeln, så det blev nog ett lite manligare kort....men jag är helt nöjd med stämplingen...har målat det hela med tea dye-distressfärg och fyllt i konturerna med en mörkare brun, vintage photo
Satte även på lite kugghjul i kopparfärg från en dies från Rox stamp
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela