hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Våren som kom av sig..

Publicerad 2014-05-01 10:29:37 i Allmänt,

Idag den 1 maj 2014 har våren kommit av sig...eller den tog ett par kliv tillbaka. Så det kändes inget vidare att ta sin frukost och förmiddagsfika ute, låg ett lager med 5 cm kramsnö i stolen
 
och mina pioner såg riktigt ledsna ut, som om all världens sorger hade landat på deras stjälkar.
 
 
Var nog cirka 3 cm snö på gräsmattan...mina spår när jag fotograferade pionerna...
 
Solen började så smått titta genom molntäcket, så det finns nog hopp för att snön försvinner.
Men det var ju ganska torrt i backen, så regnet, som föregick snön, var nog ack så bra för växtligheten.
Lite värme på detta, så kommer vattnet i snön att sippra ner och ge växtligheten ny näring och det kommer att skjuta på det hela med rekordfart.
Hörde någon som sa att en amerikansk väderguru hade siat om att vi skulle få en underbar varm sommar och en mild nästa vinter, så det ska bli spännande att se. Fast jag tycker ju att vintern ska innehålla snö och lite mer kyla än vad vi fick denna vinter...det där hattandet mellan kallt och varmt är inte så bra...halt och isigt, farligt både för benbrott och halkolyckor på våra vägar och dessutom lurar naturen att ta sig ur sitt ide förtidigt...ger ju bara en massa bakslag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela