hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Scrapmara

Publicerad 2015-04-28 12:41:07 i Allmänt,

Vi i vår scrapcirkel hade en heldag i lördags då vi umgicks och utbytte idéer och scrapsaker.
Blev några kort också
Detta kortet blev till, tack vare att jag ville prova en ny stämpel. Papperet fick göra det hela och bara pryddes med ett par utstansade fjärilar, som jag satte på lite glitterlim på vingarna
 
Bokkort hade jag fått en beställning på av en väninna, som skulle ha det till dotterns födelsedag. Är en häftig  och alert tjej som passade bra till Kenny K:s tuffa stämpel och K-designs häftiga papper. Bokstäverna och bladsvirveln är utstansade i silverglitterpapper och så lite mörk- och ljuslila blommor, ett par rosor i lila och ett par liljor i ljust rosa......så några pärlstrån fick det bli också.....
 
Det här kortet bara blev, inspirerad av en dies, som en av deltagarna hade och lånade ut till mig, så det blev ett brev med ett bläckhorn och fjäderpenna, förgyllde dem med lite glitterlim i koppar. Så lite spetstygblommor, som jag färgade in med Distress Tea dye, och en ljusrosa ros i mitten och några mörka fjädrar med vita prickar.
 
Såg så fina kort på nätet med bitar av papper satta med lite distans, så medan jag var igång så gjorde jag detta kort när jag kom hem från maran. Brun cardstock och bitar av Primas papper, så lite blommor i orange och vitt och en rosett av orange band. Hurradiesen från Rox Stamp.
 
Medan jag nu ändå var inspirerad, kunde jag göra ett par ljus också. Hade hittat ett par servetter i en liten butik, och dessa var jag riktigt spänd på hur de skulle ta sig ut på ett par ljus.
 
Tyckte de fungerade väl så bra, eftersom motivet är så pass stort, tycker jag det räcker med ett band som dekoration bara......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela