hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Dop

Publicerad 2015-06-05 12:59:15 i Allmänt,

Var på ett dop i Hagelbergs kyrka utanför Skövde. En sådan liten fin kyrka långt ut på landet......men vilken väg dit.
Visserligen var vägen dit en grusväg och regnet gjort sitt för att den skulle bli till en riktig utmaning, men också försvarsmakten hade lagt sig i det hela med att köra kors och tvärs över vägen och dragit ut om möjligt ännu mer lera, så det syntes på lång väg vilka som varit gäster på det dopet när vi i samlad tropp tog oss till församlingshemmet i Skövde för att umgås och fika lite. Den lilla pojken fick det vackra namnet Bosse, som hade förankring i släkten sen förr, trevligt..... och Prästen och Bosse bjöd på sig själva i mitten på dopceremonien, så
 
medan prästen öser dopvattnet över lilla Bosses huvud, passade han på att plaska liten med händerna i vattnet och smakade lite på det också. Så nu är han döpt både utvändigt och invändigt, kan man nog säga, men bra blev det.......mamma hälsade sedan att Bosse tyckte vattnet var gott.......
så fattades den lilla handduken som prästen skulle torka barnets huvud med, då tog han till ärmen på sin kåpa. Så där vilade inga ledsamheter och en jättefin och avspänd stund blev det .....
Lilla Bosse hade allt i världen som han kunde behöva, så alla presenter skulle skänkas till behövanden, så de önskade hygienartiklar och dyligt. men jag gjorde ett litet dopkort till Bosse, nu glömde jag fota det , så jag smög fram under fikat och då glömde jag naturligtvis ta bort kortet från det färgglada presentpapperet runt paketet
 
 
 
men det blev en liten dopklänning , med lite blommor på och ett band, men där blev det en konstig färg, bandet var turkosgrönt med vita prickar, och en liten charms med födelsedata på, som fick hänga i en kedja
 
Jättetrevligt ordnat av lilla Bosses föräldrar, så ett stort tack till dem och till Bosses morfar och mormor som bjöd hem dottern och mig på fortsatt samvaro och som avslutades med att morfar tvättade våra bilar. Sån himla bra fest....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela