hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En presentpåse

Publicerad 2015-05-27 15:46:00 i Allmänt,

 
Gjorde en presentpåse till mitt barnbarn, när hon konfirmerades i Västerfärnebo kyrka på pingstdagen
Framsidan, ett akvarellpapper, målade jag bakgrunden med distressfärger i olika blå till himmel och olika gröna färger till gräset. På det satte jag sedan en konfirmand från Bildmålarna, också målad med distressfärger och Bildmålarnas kyrkan i bakgrunden målade jag bara på taket och lite runt för att det skulle passa in också. Så lite bladgirlanger och blommor. Textstämpeln också från Bildmålarna fick ett litet kors som extra utsmyckning.
 
Baksidan stänkmålade jag ett cardstock med GlimmerMist i lite olika nyanser. Jag färgade ett vitt cardstock med Inkagold i grönt och koppar, färgen putsade jag på för att få upp lystern innan jag tryckte ut diesen av en bladslinga. Så fick det bli en datumskyllt och en hälsning.....
I påsen lade jag sedan det vackra halssmycket jag köpte hos en liten designerbutik i Kroatien.
 
 
 
Det var bara tre konfirmander i år. Men de var så fina och skötte sina arbetsuppgifter genom hela mässan.
 

Kommentarer

Postat av: Ulrica Stålhand

Publicerad 2015-05-27 17:07:20

Den är så snygg!

Svar: Tack för det, kul att göra och fint att ge bort....
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela