hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Barnbarnen fyllde år

Publicerad 2016-04-01 19:07:00 i Allmänt,

Tvillingtjejerna fyllde 16 år, och jag hade så dålig inspiration.........men så hade jag gjort en bilduppgift i skolan, som mina eleverna inte tyckte var något rolig, utan de ville göra ett vårcollage istället.
Så där stod jag med mitt halvfärdiga papper......tittade lite på det och så gjorde jag färdigt det....fyllde i figurerna med glitterlim och oljekritor på det akvarellmålade papperet. Blev inte så tokigt ändå.....
 
Satte på fjärilar, lite blommor, blad och ett utstansat Grattis. Så en liten halvpärla i varje hörn.
 
Så ville de ha en smörgåstårta, för mormors variant går tydligen mycket bra hem hos de "små" damerna.
 
 
Så veckan därpå fyllde äldsta barnbarnet, tjejernas bror 25 år. Där fick det bli ett lite manligare kort på det fina papperet från graphic 45
Utstansat Grattis och en liten kubb, som jag satte på en veckad solfjädersblomma och så en rosett av lite hampasnöre.
 
Han blev så förtjust i min smörgåstårta, att han beställde en lika dan till sitt kalas. Kul när det man gör faller så bra i smaken.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela