hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Egenhändigt gjorda julklappar

Publicerad 2016-12-28 12:34:00 i Allmänt,

I år blev det lite egenhändigt gjorda julklappar till barnbarn och barnbarnsbarn: Börjar bli så många att det är svårt hitta på något unikt till varje person. Så nu kör jag likaprincipen.
Till ett barnbarn och mitt barnbarnsbarn, blev det en Selmamössa och sjal. Sådan tur att Adventskalendern började och att hennes mössa blev en sådan succè
Mössan blev kanske lite stor, hon är ju bara drygt 2 år . Men hon blev så glad åt mössan och hon kände igen den från TV på en gång.
Mitt söta lilla Barnbarnsbarn i sin julklapp
Har knypplat spets, och nu såg jag en sådan fin kudde på nätet......så den skulle jag komma ihåg att ta till någon gång. Och nu till jul blev det av och så här blev mina.
Nu hann jag ju inte till alla, eftersom jag fick akututrycka till ett barnbarn som fått vattkoppor, men med lite annat i paketen och ett löfte om kommande gåvor, bara de blir klara, så tror jag de blev bra ändå.........
Så blev det även lite ljus och tändsticksaskar gjorda till mina snälla grannar
De ska ju också kommas ihåg
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann-Marie Löfberg

Publicerad 2017-01-06 12:20:01

Jättefina saker, den där Selmamössan såg skön ut, är halsduken ihop med mössan?

Tyvärr är min blogg ur funktion då jag missat en uppgradering, men hoppas kunna lösa det snart.

Ann-Marie

Svar: Jaa, Selmamössan och kragen hör ihop, såg det på tv Adventskalendern och det blev så populärt att det var svårt att få tag i stickor. Strumpstickorna var slut överallt, men nätet är ju perfekt en sådan gång, går nästan lika fort som att åka och handla själv......mönstret fanns på Panduros sida bara att ladda ner
Agneta Johansson

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-19 11:52:18

Söta Marcella 😍

Svar: Håller med....
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela