hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

"Kungligt Taffel" utställning på Solliden 2017

Publicerad 2017-07-12 13:48:00 i Allmänt,

Var på Solliden och såg den utställning, som i sommar är "Kungligt Taffel"
 
Här har man gjort ett utställning från hur man behandlar sitt linne, tvättar, manglar och viker. Här kunde jag få tips om många servettvikningar .......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
tips för att duka, så att det blir en kunglig dukning. Man behöver en mall för att ställa glas och bestick rätt. Och snöre för att få stolarna i en rät rad 
Drottning Viktoria, som lät bygga slottet.
Hennes far Fredrik I av Baden, som bekostade slottet och stora delar av parken.
Här ett porträtt av honom och porslin från Baden, tidigt 1900-tal, och en dukning med det, kanske tänkt till förmiddagskaffe eller thè
Exempel på andra kungliga dukningar. Kan tänka mig en jaktlunch eller dylikt
I Karl XI:s galleri dukas det enligt gammal tradition
Glad jag inte behöver vika servetterna
Dukningen vid prinsparet Carl Philip och Sofias bröllop 13 juni 2015
Jag intog en kunglig smörgår på Crepèriet innan jag gick in i parken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela