hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Vida utställningshall......bland andra Lars Wallins utställning

Publicerad 2017-07-16 13:53:00 i Allmänt,

Vida är ett stort utställning och museum strax söder om Borgholm. Byggnaden ser ut som ett E. Har läst att där finns stora samlingar av glaskonst, permanenta utställningar av Ulrica Hydman Vallien och Bertil Vallien. Dessa har utställning i var sitt ben av E:et
Hade ju sett lite av deras konst vid Orrefors, men denna utställning visade mer.
Vida med sin stora utställningshall visar just nu bland annat Lars Wallins "Fashion stories", Så bra att jag fick se den, eftersom jag missade den i Stockholm
Det var dessa tre jag var nyfiken på och ville besöka utställningshallen.
 
Bertil Vallien
Lite bilder från hans utställningshall
 
 
 
Ulrica Hydman Vallien, hennes del av utställningshallen.
 
 
 
Lars Wallins "Fashion stories"
Både kändisar och annat folk, som har råd med dessa kreationer, har lånat ut dem till utställningen. Men många ägdes också av Lars Wallins bolag.
Många av dresserna har figurerat  i Tv-galor och i eurovisionsfestivalsammanhang
Här modeller till för nyskapande och provning, innan man sätter saxen i det verkliga tyget
Brudklänningar fanns det många
Både korta och långa
 
En del med otroliga broderier
Lite närstudie
 
Fanns några flera utställare att beskåda......så det var verkligen värt ett besök.
Kan varmt rekommenderas om ni kommer till Öland i sommar
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-07 06:17:04

Vilken resa du gjorde och som vanligt hann du med mycket på kort tid 👍😱

Svar: Jaa, det gäller att ta vara på tiden ,,,,
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela