hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

en rolig dies

Publicerad 2017-05-21 13:50:07 i Allmänt,

Hade en ny dies i min box, som jag inte provat. Det var en embossingfolder och en dies.
Kom ihåg att jag sett någon som gjort ett kort med denna dies.
Så nu fick jag för mig att prova den, men inte blev mitt så inte.
Tror inte vi hade samma dies ens och inte hittade jag sidan, så jag kunde se hur hon hade gjort heller.
Men då fick det bli på mitt sätt.
Jag tog en vit cardstock som kortbas och monterade på det embossade papperet på ett grönt papper, som fick komma fram och bryta det färgade papperet från det vita.
Så tog jag och klippte ut det papperet, som blev över efter att jag kört diesen i Big Shoten, med en liten kant. Monterade på det och tog sedan ut bokstäver, som jag sedan klistrade in i de utstansade hålen. Grattisbokstäverna kommer från ICA:s sortiment. Så limmade jag på de utstansade sexkanterna med distanskuddar lite här och där på papperet.
Bara ett så enkelt kort  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela