hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Siluett

Publicerad 2017-05-21 14:13:17 i Allmänt,

Provade att göra ett kort med siluettstämplar.
Tog en ljuslila cardstock. På den satte jag en vit cardstock, som jag lade en stencil med hjärtan och sedan duttade över med ljuslila distressfärg.
Så stämplade jag på älvorna från Lavinia Stamps med svart stämpeldyna. Jag höll inte på att få det att fästa, gjorde om flera gånger.
Kom på senare att det är A och O att färgen på grundpapperet får torka, innan man stämplar. Så lärde man sig något den hårda vägen, när man inte fick det att fungera.
Grässtråna och den fina texten är också från Lavinia Stamps
Inuti blev det ett par älvor, som strör ut lite stjärnstoft.
Dessa stämplar kommer också från Lavinia Stamps
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-21 15:47:10

Jättefint kort!

Svar: Kul att du skrev i min blogg, tack för fina kommentarer...
Agneta Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela