hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Gjort en resa till Karlstad och Lars Lerin

Publicerad 2018-05-24 11:06:38 i Allmänt,

Gjort en resa till Karlstad för att besöka Lars Lerins och hans tavelutställning.
Stannade till i Nora för lite förmiddagskaffe
 
på församlingsgården
Efter det goda kaffet med en smarrig smörgås hade vi lite tid att strosa runt i Nora och det supervackra vädret.
 
Så fortsatte vi mot Karlstad och Lerins konsthall Sandgrund
Där mötte oss en väldigt trevlig och kunnig guide, och det är att rekommendera att gå med en guide. Efteråt så kan man strosa runt på egen hand, då får man en helt makalös upplevelse.
En blomsteräng, och här visar han att det inte behövs så stora dukar, när man kan sätta ihop många och få en jättestor tavla
Vår kunniga guide
 
Otroligt produktiv
Efter besöket på konsthallen så promenerade vi till Värmlands museum, där vi intog vår lunchbuffé.
Efter att vi var mätta och belåtna, både andligen och lekamligen, så fortsatte vi mot Filipstad och Vasafabriken, som numera ägs av det italienska koncernen Barilla
Här bjöds vi på eftermiddagskaffe med otroligt goda och stora bullar. Medan vi drack kaffet så fick vi en inblick i verksamheten via storbildsskärm. Sen fick vi strosa runt i butiken och köpa deras produkter. Nu fick jag inte med någon bild på bara brödet utan en massa resenärer och dessa vill nog inte ligga ute på nätet. Men jag hittade en liten trehjulig varucykel i barnstorlek. Den var lite kul tyckte jag.
 
Så en bild över fabriken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela