hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Mycket vatten

Publicerad 2018-05-12 18:19:00 i Allmänt,

Svartån, som i vanliga fall är en tämligen liten å när den rinner förbi gärdena i Ösby, Västerfärnebo. Men varje vår svämmar den över och bildar en stor sjö med lador som står långt ut i vattnet. Just i år var den större än någonsin, snömängden har ju varit riklig och värmen som slagit till har gjort sitt till. Nu är det svårt att få till någon bra bild från vägen men man ser i alla fall någotsånär.....
 
Och igår passerade jag förbi Gysinge och såg hur Dalälven forsade fram, ganska högt vattenstånd och värre skulle det bli idag tydligen, men forsarna var mäktiga i går också.
Här vid första stoppet vid den första träbron.......
Nedströms
och taget uppströms
Många vattenfåror var det och solen speglade sig så vackert .....och ingen mygg......otroligt
Så fortsatte jag och stannade vid bron intill herrgården....
fin vy med solen som ger lövverket ett fint skuggspel
här brusar det mäktigt 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela