hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Skulpturparken i Pilane på Tjörn 2019

Publicerad 2019-08-02 16:25:00 i Allmänt,

En solig blåsig dag besökte jag och min dotter Tjörn och Pilane.
Vi såg en del skulpturer på håll och de såg inte så stora ut men .. men när vi kom närmare ....... vad stora de var.
Anna, det vita huvudet uppe på höjden, såg inte så stort ut, var gigantiskt när vi kom dit.
Men vi hade en bra lång promenad innan vi tagit oss upp dit.
De hade placerat ut de stora skulpturerna runt gravfältet, och vi gick på små stigar, förbi rötter och uppför sten och berg och runt oss blåste en kraftig, skön vind.
Dancing clog girls, i patinerad brons, gjorda av Laura Ford från England
Patinerad brons," Pool " Tony Cragg, England
 
"Ascent", patinerad brons gjord av Helaine Blumenfeld, USA.
På väg ner från The Vulture i patinerad brons av Johan Creten från Belgien
Börjar närma oss den stora vita "Anna" glasfiber och marmorpulver. Jaume Plensa, Spanien var konstnären.
Ställde mig på sockeln för att visa hur stor statyn är.
Dottern vid  "Hyenain a neck brace", också i patinerad brons av Laura Ford från England.
"Earth" en svensk konstnär Ida Koitila 
 
Mycket att se och begrunda. En klar sevärdhet, och väl värd den långa promenaden. Men man måste ha bra ben och vara stadig på foten.
Det satt fint med en kaffekopp och en glass efter promenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela