hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Vernissage på Spetsmuseet i Vadstena.

Publicerad 2019-07-08 21:08:47 i Allmänt,

Onsdagen den 26 juni var jag med på vernissagen på nya utställningen på Spetsmuseet i Gottfrid Larssongården i Vadstena.
Har sådan tur att en väninna, som har ett sommarhus utanför Vadstena, bjuder ner mig till sig och då även får sällskap på knyppelutställningen.
I år var temat " Greta och Gustav "
I trädgården fanns utställda knyppelalster från knypplare i Sverige, med temat Hav, och livet i havet . En del hade även fått med miljöaspekten på kastade sopor i havet.
Innanför grinden satt denna tavla.
 Fisk med fjällen gjorda av spillbitar, både skinn och olika tyger med knypplade  spetsar på. Så lite knappar och gansband  som dekoration, effektfullt. 
 
Så lite blandade bilder 
 
 
 
 
 Hittade konstnären till denna tavla , Sam Jakobsson
 Liten närbild på fiskstimmet, som simmar runt bland algerna.
 
 
 
   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela