hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Mera gåvor i påsktider

Publicerad 2020-04-10 21:11:00 i Allmänt,

Så på skärtorsdagen fick jag ta mig en biltur till min sons familj i Hedemora. Ville ju gärna ge mina små barnbarn ett påskägg, fast vi bara kunde vinka åt varandra genom fönstret och kasta slängpussar. De hade svårt att förstå varför vi inte kunde kramas, jag stod ju för sjutton på gården. Men äggen levererades utanför dörren och det blev bra. Vi får ta tag i kramarna när denna farsot är över.
Äggen har jag målat och prytt med lite fjädrar och lite blommor. Fjädrarna har jag kvar sedan många år tillbaka, alltså långt innan det blev uppdagat hur man behandlade hönsen, men jag använder dessa så länge jag har kvar. 
Lite könstänkande, två st blåa och ett skarpt rosa. Sa inte vem som skulle ha vad, men det blev som alltid......
 Tur jag var lite tidig, de hade ju inte kommit ur sovkläderna riktigt, så mina ägg passade bra till morgonprogrammet på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela