hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Träff på avstånd med barnbarnsbarn och lite annat

Publicerad 2020-04-11 19:42:00 i Allmänt,

På långfredagen var jag gudstjänstvärd i Västerfärnebo kyrka och på vägen dit så passade jag på att lämna över födelsedagspresenter, både försenade och den som kommer senare, till mina barnbarnsbarn, som befinner sig hos sina morföräldrar, inte långt från mig. Kortet jag gjort  till det nya lilla stjärnskottet, med en grattishälsning.
Marcellas present blev försenad, men hon gillar enhörningar, och jag hittade en drake med horn, som jag målat till hennes kort.
Gabriel, blev tidigare, och fick ett kort med Kalle Anka på.
Träffade dem på gården och fick en glimt av minstingen Alexander. Surt att inte få hålla den lilla.....men vi får ta igen det när denna farsot är över.
Lämnade över ett par påskägg, som jag målat och dekorerat med fjädrar och lite blommor, så blev de fyllda med lite godis.
Jag fick senare lite kort på barnen och deras ägg.
Marcella tog det rosa ägget.
och Gabriel tog det gröna.
 
Fortsatte så mot kyrkan, passade på att plantera några påskliljor på min farmor och farfars grav innan jag gick in i kyrkan. Riktigt skönt att komma in i värmen, för ute på kyrkogården blåste det riktigt kallt.
Vi väntade inte så många besökare. Kyrkkaffet, som vi bjudit på efter gudstjänsten varje söndag, har av förklarliga själ ställts in sedan en tid. Psalmböckerna lade vi ut i kyrkbänkarna, ett par meter mellan varje, allt för att hålla avstånd.
På långfredagen hålls altartavlan stängd, men den är fin då också.
Vi blev bara tio personer, allt som allt. Perfekt egentligen, för jag har erbjudit mig att läsa texterna undet högmässan, för just denna kyrkvärden vill inte läsa, och den här dagen var det verkligen långa stycken att läsa, och lite bra att det inte var så många besökare, men när jag tittade upp så såg jag att vår kyrkoherde hade smygit sig in och satt i en bänkrad. Kändes som lite tur att texten gick bra utan några missöden.
Efter kyrkan åkte jag mot Sala för att lämna påskkort och lite presenter till dottern med familj. Det fick bli avlämnade på trappen, med en telefonsignal, att de fick hämta påsen där.  
Senare fick jag ett fint kort där dottern dukat upp sakerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela