hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En tur till Ingbo källor.

Publicerad 2020-08-21 15:56:00 i Allmänt,

En solig fin dag tog vi, min väninna och jag, en utflykt till Ingbo källor.
Vi började med en tur över Dalälven, med Hovnäsfärja. Försöker att ta en tur varje sommar, kul att den finns kvar.
Fortsatte så på Västmanlandssidan upp mot Tärnsjö och Gysinge.
Strax innan Tärnsjö ligger vägen in mot Ingbo källor.
Nu finns fina leder utefter källorna.....
Nästan lite trollsk John Bauerstämning ....
Solen tittade fram mellan träden och spred guldglitter på vattnet....
Vi gick en bra bit in i skogen...
Nu blev det bara en spång att gå på....
och ingen mygg....
men så fint att fota....
så gick vi tillbaka
Här fortsätter vattnet mot Tärnsjö, källorna är väl deras vattentäkt
och här går vattenrännan in i kvarnen ....
Kvarnbyggnaden, som tyvärr inte var öppen just denna dag....
Så fortsatte vi mot Gysinge, stannade till och fotade lite av forsarna......
och så forsar den vidare ut mot havet
och så letade vi på Gysinge Värdshus.
Vi hade blivit lite hungriga, så vi beställde in var sin Cecarsallad, jättegod, och som vi blev serverade ute i trädgården. .....
innan vi vände hemmåt.
Vi tog vägen över Horndal och så mot Avesta.
Bara en sådan härlig dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela