hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

De sista julkorten.....

Publicerad 2020-12-17 21:36:00 i Allmänt,

Fick lov att göra några till julkort när jag fick en sen beställning. Eftersom jag hade gjort slut på de jag tillverkat under hösten.¨Beställaren ville jag gärna hjälpa när hon sa att i affären hade de inga kort kvar. 
En tomtebild på ett vitt cardstock som bas
och inuti bara ett God Jul i glitterpapper
Så ett vitt cardstock, som jag torrembossat och satte en bild på. En vit julstjärna och lite vita blad och ett juligt band
inuti bara ett utstansat God Jul  
En vit kortbas och en tomtebild . En julstjärna i vellumpapper och ett par vita kvistar. Satte på lite glitterlim i guld på bladen. 
inuti bara ett utstansat God Jul i rött glitterpapper
Så fick det bli några repriser. Ville ju att det skulle finnas lite att välja på.
Använde stämplar och stämplade upp några kort. Satte sedan detta på ett randigt papper i samma färg som stämpeln. Monterade det på ett vitt cardstock.
Så hittade jag en annan stämpel som jag också gjorde några kort av.
Ett i blått, bara på en vit kortbas
och ett i rött
Så hittade jag i min låda en utstansad gran....
Ett rött cardstock som bas, så satte på ett julpapper och så granen med lite distanskuddar under. Några röda pärlor fick bli kulor i granen och ett utstansat God JUL
Visserligen repriser från förr....men kunden var nöjd och hittade vad hon sökte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela