hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En hjälpinsamling.

Publicerad 2020-12-09 23:33:00 i Allmänt,

På tisdagen tillbringade jag en stund utanför "Fiket i Färnbo".
Kyrkan har en insamling till ACT, Action by Churches Together, för att hjälpa flickor i världen  mot könsstympning och tvångsgifte i unga år, bl a.
Mycket folk och vi delade ut en tändsticksask och en folder, som berättar om ACT och talade om att i foldern fanns ett swishnummer. Men många swishade också direkt. Senare lade jag ut ett kort på Västerfärnebosidan och då skrev många, som besökte oss, att de hade swishat.
Så det var fint att man tagit sig tid att läsa foldern. 
Kortet jag lade ut var på våra avlösare och de hade då inte samma tur med vädret som oss. Efter en kvart, tjugo minuter började det regna, men då tog vi en värmande kopp kaffe inne på församlingsgården, medan avlösarna spännde upp paraplyerna.
Jag skänkte några ljus som jag gjort decopage på och de var väldigt uppskattade så vi sålde nästan allihop på våran timme....blev bara ett kvar.....hoppas det också blev sålt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela