hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Ett kort till en nyfödd kille

Publicerad 2020-07-01 18:22:00 i Allmänt,

Fick beställning på ett litet sött kort till en nyfödd kille.
Hittade en söt bild i min "babieslåda" och utgick från den. Blev ett ljusblått cardstock som grund, och så ett prickit papper från Panduro. Så stansade jag ut grattis i lite blåskiftat papper och satte på.
Inuti fick det bli det prickiga papperet och med den bladslinga, som var i ena kanten. Stämplade på en oval, av vit cardstock, med Grattis till kärleksbarnet, och där även en egen hälsning går att skriva. Duttade runt på kanten med samma färgdyna som stämpeln, bara för att få en effekt från det prickiga papperet.
Baksidan blev med min stämpel på en oval av vit cardstock och så en bit, som var kvar av det prickiga papperet. Duttade runt kanten där också för att få en effekt.
Idag levererade jag kortet, och det blev uppskattat. Kul när beställaren säger " Oh, vilket fint kort".   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela