hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Svampskogen

Publicerad 2020-07-23 11:30:05 i Allmänt,

Tillbringade en timme vid mitt svampställe.
Flera år sedan jag varit där....men när min dotter ringde och frågade om vi inte kunde göra sällskap ut i skogen så följde jag med henne. Tycker inte om att gå i skogen, har stor respekt för alla fästingar och andra småkryp.
Nu hade min infart till svampstället vuxit igen rejält, men vi banade oss in och gick över nerfallna träd och klev över mossbelupna stenar och stubbar. Tror att skogen är så kallad "gammalskog" och enligt Länsstyrelsen ska den bara stå så...
Kul när första gula kantarellerna dök upp 
och vi fick några liter på den timmen vi var ute.
Nu är det bara rensningen kvar...
Tror vi var lite tidiga.....mycket småsvamp på gång, som vi lät stå kvar och växa till sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela