hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Utebliven resa

Publicerad 2020-03-31 14:21:04 i Allmänt,

Så här i Corona-tider så blev inte min tänkta resa till Göteborg och Onsala av.
Hade många att gratta, eftersom nästan alla i släkten fyller år i mars.  Mars är en riktig fyllemånad.och jag tänkte slå ihop och gratta alla på en och samma gång.
Coronaviruset satte effektivt stopp för det.
Mågen Mike fyllde i början på månaden och det hade ju passerat med råge, så när jag nu skickade kortet fick det bli ett nygjort ursäktar-kort, och inte det som jag knåpat ihop förut.
En kul stämpel som passar när man gjort bort sig, och så har jag målat en liten kille med tårfyllda ögon, allt för att förstärka hur ledsen jag är att kortet kommer försent.... och så fick det bli några blommor med ett par vackra genombrutna blad i blått som bakgrund.
Så skulle barnbarnet Johan fylla år, men här missade jag att söndagstömningen inte fungerar något längre, så hans kort kom en dag försent, eftersom det ju inte gick iväg förän samma dag han fyllde........men det kom fram i alla fall .....för han ringde och tackade.
Ett kort i dova färger, med ett gammalt tidningspapper och en stor fastknuten knapp
Det andra barnbarnet Pontus, han hann nog få sitt kort i tid.....han fyllde dagen efter Johan.
Här blev det ett Kramkort med en liten skogsvätte, stämpel som jag färglagt, och som laddar för den stora kramen..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela