hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

För sex år sedan.....

Publicerad 2020-11-20 12:12:49 i Allmänt,

Blev påmind om det här på Facebook idag. De hade tydligen redan börjat servera julbord.....men nu för tiden blir det inget julbord på IKEA, denna pandemi ställer då till det. Vet inte ens om restaurangen är öppen, har inte varit dit på länge av ett förklarligt skäl. Att man ska undvika folksamlingar i möjligaste mån....och eftersom jag tillhör riskgruppen, så får man tänka sig för....

Så för 6 år sedan hände detta den 20 november. Tyckte det var lite kul att bli påmind igen...

Skulle till IKEA för att handla lite mera ljus och ljusfat, och så slinker det ju gärna ner lite annat smått och gott också.
Men jag började på ovanvåningen, på restaurangen, för att ta mig lite lunch, och nu hade IKEA börjat med sitt julbord, och det brukar vara både bra och gott. Så jag slog till på det och eftersom jag kom dit strax före 12, så var det perfekt timat... jag tog mig en bricka och fyllde en tallrik med diverse sillinläggningar och lite annat smått och gott. Men på skinkfatet, var det bara några skivor kvar, så jag tänkte gå dit senare, när ett nytt fat kom fram och då skulle jag ta mig lite av det varma också.....jag behövde ju inte jäkta.....och inte behövde jag diska heller. Så jag lämnade min brickan vid min plats, sedan jag ätit upp, och tog en ny tallrik och plockade på av det varma maten och så skinkan förståss.... och så gick jag tillbaka mot mitt bord, där jag lämnat min bricka.....men jäklar vad snabb personalen var att plocka rent på borden. Min bricka var borta och med den mina bestick, mitt glas och min inte ens halvt urdruckna Julmust......Jag fick gå iväg och hämta nytt. Sa till tjejen, som stod i kassan för julmatsgästerna, att jag ville ha en ny dricka, för personalen snodde min andra.....fick faktiskt en ny och så skulle hon säga till, att de fick vänta lite innan de plockade rent efter "slarviga" kunder.
Så skulle jag ju ha lite kaffe och pepparkaka på maten, och kanske lite efterrätt. Vis av den förra incidenten med brickan, så bad jag damen, som kommit och satt sig strax intill mig, "Att kommer det någon och vill ta min bricka så säg, att jag bara är och hämtar kaffe, så de kan låta brickan stå" .....

Döm om min förvåning när bordet är tomt när jag kommer tillbaka, och damen mycket ångerfullt säger,  " jag vinkade åt en bekant och när jag vände på huvudet, så var din bricka bortplockad".  Äsch sa jag, jag hämtar nya grejer.......men maten var bra och servisen med bortplockningen av brickor var super........så mätt och belåten gick jag ner och plockade åt mig en vagn, hittade ljusen och plockade i några förpackningar och så skulle jag ha ljusfat, hittade inga och till slut ställde jag ifrån mig vagnen och letade ordentligt och hittade dem till slut i en lite korg under en annan hylla. Hoppas nu bara att de inte ska sluta med dem, så jag plockade på mig ett 20 tal och så hittar jag inte igen min vagn, den stod inte där jag lämnade den. Den var bara puts väck....
Tur tänkte jag att inget var betalt, men fasiken, om jag måste gå vändan om igen....det var ju inte bara ljus som slunkit ner i vagnen.....

Men så möter jag en dam, som drog på min vagn och sa till henne " Tack för att du vaktade min vagn"...."Va, sa hon, men vart är min vagn då".....Jaa, jag var ju tvungen att tillstå att den hade inte jag någon koll på.....

Men så hittade hon sin vagn lite längre bort, och i den hade hon både sin handväska och sin jacka, "så tack och lov ,sa hon, att ingen har tagit min plånbok, när jag lämnade vagnen bara så där".....vi fick oss ett riktigt gott skratt.........
och jag kom hem utan flera incidenter...

Här kommer lite bilder på ljusen jag gjorde av mina köpeljus och ljusfat. Servettdecopage, insmält i ljusen....

 och så några till
och till nyårspresent gjorde jag dessa
Grevinnan och betjänten, ett roligt motiv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela