hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Några till julkort.

Publicerad 2020-11-20 10:52:00 i Allmänt,

Vaknade tidigt igår, av att det blåste alldeles förfärligt ute och att stormen hade vinit runt knutarna hela natten.
Tyckte kl 4 var i tidigaste laget att gå upp, så jag skulle tända lampan och läsa lite grann. Men lampan lyste inget och jag svor lite över lampan som jag trodde var trasig....men så såg jag att klockradion också var svart och det var ganska ljust ute....
Fasiken också, tänkte jag, Strömavbrott.
Såg att klockan var över 8 och det var dags att gå upp....men jag saknade mitt varma te med honung och min rostade macka....fick bli ett glas mjölk och en hård knäckebrödsmörgås. Duger väl bra det också.
Toaletten får man använda sparsamt, men ibland bara måste man....och spola, det måste man ibland...men sen kommer det inget mer vatten i behållaren, efter som pumpen drivs med el.
Elda kan man inte heller, pannan går upp i kokpunkten direkt, när inte cirkulationspumpen går.
Så tack och lov att det var varmgrader ute och att jag har extra tröjor.... 
Men några julkort kunde jag göra och till det behövdes ingen el....dagsljuset var tillräckligt.....bara ibland som jag fick anstränga mig lite extra för att se färgnyanser.....även vitt kan ha olika nyanser....
Gjorde ett i vit cardstock...satte på lite vitt glitterlim på de utstansade God Jul och blomman.
Det var en bra färg att jobba med så det blev ett till i vitt. Lite glitterlim på texten här också...det förhöjer helheten.....
Så lade jag ett grönt glitterpapper under bilden på det sista vita kortet. Stansade ut ett God Jul i grönt också...
Så kom då äntligen strömmen vid 2 tror jag, och jag fick mitt varma kaffe och nu kunde jag  elda i pannan igen. Skönt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela