hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Höstutställning på Verket

Publicerad 2020-10-10 19:57:01 i Allmänt,

Skulle tillbringa dagen ute i trädgården med att klippa ner lite utblommade växter och ta in de sista trädgårdsmöblerna...........och det såg riktigt lovande ut.
Solen började titta fram och jag drack lite förmiddagskaffe innan jag gick ut, men det skulle jag nog inte gjort, för när jag kom ut så mulnade det på. Jag fick skynda på och ta in möblerna och betongklumpen till parasollet innan regnet började vräka ner.
Lagom inne igen, så messade en väninna från Avesta, Ragnhild Abrahamsson, och frågade om jag kunde komma till Verket och tittade på Amatörernas utställning tillsammans med henne.
Alla som bor i Avesta kommun eller som är med i Folkare konstförening får ställa ut ett av sina alster i Konsthallen och det är sedan öppet för besökare i tre dagar, fredag, lördag och söndag.
"Vilken bra idé" sa jag och talade om att jag byter kläder och kommer på stört. 
Uppe i Avesta regnade det ännu mer, men vi skyndade oss in genom entrén.
 Många var det som hade lämnat in sina alster.
Här en vy över den nedre konsthallen.
Hittade min väninnas fina duk i hardangersöm, som hon monterat på en spegel.
En liten detaljstudie.
Annika Eriksson, som jag köper knyppelgarn hos, har en vävstuga också, och i år hade hon målat på varpen med akrylfärg och broderat på väven sedan den torkat. Otroligt effektfullt och en sådan kul idé.
Tog en närbild också....
Så hittade jag dotterns svägerskas namn, Marita Stålhand, och hon hade ställt ut en tavla som hon döpt till "Hope"
Så satt det ett otroligt fint arbetat täcke i lappteknik av Nancy Belin.
Ett helt otroligt arbete och så fint gjort.
Vi var nästan själva i konsthallen, men när vi satte oss och fikade så kom det lite mera folk. Bra att folk kommer och tittar när konstnärer och amatörkonstnärer ställer ut också och det inte bara blir fokus på de stora utställningarna.
Så fick jag en present av Ragnhild. Hon hade sytt en vacker hardangersömsduk till mig, så fantastisk fin och jag blev så överraskad 
 
och en liten närstudie av det otroliga arbetet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela