hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Sista Påskgåvorna

Publicerad 2021-04-05 11:31:00 i Allmänt,

Var bjuden på påskmiddag hos min dotter Ulrica och vi skulle samtidigt fira tvillingbarnbarna Anna och Emmas födelsedag....som ju egentligen var den 18 mars, och då var bara Emma hemma, så det beslöts att fira den vid påsk istället..........men jag tror Ulrica hade räknat lite fel där....för Anna var inte hemma nu heller.
Jag lämnade över mitt påskkort till familjen. 
Ett i vårlika färger med papper och dies från SkapatAv.
Middagen var välkomponerad och jättegod......
Först ägghalvor med räkor och svart och röd rom
Så matjesill, som Ulrika fortfarande lägger upp som min mamma gjorde, faktiskt lite skoj att hon gillar det så mycket.
Så hade hon gjort Janssons frestelse i potionsformar, ett nytt och väldigt smart tänk,
Tror jag blev så imponerad av det så vi glömde fota huvudrätten. Helstekt marrinerad fläskfilé med klyftpotatis, tsatsiki och beanaisesås. Jättesmarrigt det också.
Men så kom efterrätten och tog oss med storm.....så god.
Så fick den hemmavarande Emma sin påskhare, dessa blev inte riktigt lika de andra jag gjorde. När jag gjorde dessa hade jag inga mått, så dessa är lite från eget huvud. 
Ha, ha..... tjejerna är inte så gamla att de inte uppskattar lite godis i en skojig förpackning.
Så fick det bli en liten födelsedagshälsning också på ena sidan.
Presenten blev uppskattad, även de som låg i paketen......som ju Anna inte sett och som får förbli en hemlis tills hon kommer hem. Men presenterna och godisharen står och väntar.
Efter frukosten på morgonen dagen därpå, så fick jag för mig att åka förbi Västerfärnebo kyrka på vägen hem och vara med på påskdagsgudstjänsten.
Utanför kyrkan har kyrkans barntimme smyckat lite.
Vi var faktiskt fullt i kyrkan, får bara vara åtta besökare förutom tjänstgörande personal.
Idag var det glatt och ljust i kyrkan. Altarskåpet var öppnat igen, efter att ha varit stängt på långfredagen. Blommor och ljus smyckade altaret, som också var helt renplockat på fredagen.
Efter processionen in i kyrkan, med det tända ljuset först, så gick vaktmästaren och kyrkvärden fram för att tända sitt ljus och med det så tände de alla ljus i kyrkan. 
Jag fick också ett tänt ljus för att tända alla ljusen under predikstolen, där man nu möblerat om installationen  från korsfästelsen till uppståndelsen.
Så bjöd kantor Susanne och två tjejer ur kören på en otroligt vacker hyllningssång till ljuset och livet, riktigt njutningsfullt.
Riktigt glad jag åkte dit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela