hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Promenad med tjejerna

Publicerad 2021-08-12 15:10:00 i Allmänt,

Nu har jag inte lagt ut någonting från våra veckopromenader på länge. Men vi har fortsatt att gå ett par gånger varje vecka. Vi har hållit oss till den vackra Älvpromenade i Avesta.
Nu denna onsdag gick vi hela rundan och med lite extra steg så blev det 11 km.
Denna gång gick vi genom Koppardalen och runt Avesta kyrka för att se om det var någon fart på Avesta forsen. Men den var helt torr, så vi stannade inte förän vi kom till den lilla fiskestugan, där det finns en uppdragen brygga, som vi kan sitta och fika vid. Bara njuta av lugnet och det härliga solblänket i vattenspegeln.
Idag bjöd Boel på härlig Blåbärskaka till kaffet. Vi satt där en bra stund och bara hade det bra.
Ser lite skuggigt ut på bilden......men det var det inte......
Vi förundrade oss över hur mycket bär det finns i rönnarna i år, när vi passerade golfbanan.
I dammen vid golfbanan blommade gula näckrosor och det simmade en hel del änder, utan att vara rädda för några golfare, som letade boll. Såg ut som de fått ut den i dammen.
På andra sidan älven blev det soligt värre och vi blev riktigt svettiga, så det blev ett par välbehövliga vätskepausar till 
innan vi kom till slutspurten på vår vandring.
och med 18300 steg, så fick jag en klapp på axeln av min hälsoapp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela