hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Skulpturparken i Ängelsberg

Publicerad 2021-08-05 19:59:00 i Allmänt,

En liten bit från det gamla bruket i Engelsberg hittade vi en liten konstvandring i Ängelsberg.
Gubben som välkomnade oss var en svartmuskig typ
så stod Plåt-Niklas där.....vet inte vad han kallades. Men jag tyckte mitt namn var perfekt
Denna triangel i spegelglas, var tydligen en installation från ifjol
Här kunde man spegla sig 
Stjärnstoft
och förklaringen.........
Ja, ja vi gick vidare runt denna lilla fina sjö innan vattnet fortsatte ut i Åmänningen och hittade Emma Trytis "Fiskkvinna"
Så passerade vi några Trattgubbar
Så kom vi till Lars Vilks "Servicetornet Livslögnen". Den har stått här i några år nu..
 Ute i sjön på en flotte seglade ett kattpar 
En trio spelmän
Så hittade Mike en skön skuggig plats att vila sina ben på. Stilla vattenblänk och fågelsång.
I trädet bredvid hittade vi en liten ängel uppsatt....
Han hade även i sitt blickfång en klädnypa i storformat........
Så hade någon med mycket fantasi avbildat "Sargassohavet"
Men vattnet det bara fortsatte att strömma vidare, här en fin vattentrappa ...
och bron med liten fors där vi slutade vår vandring.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela