hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En dag med Vägkyrkan och ett födelsedagskalas.

Publicerad 2021-07-27 13:34:00 i Allmänt,

Fredagen den 16 juli var jag värd på Vägkyrkan i Västerfärnebo.
Hade ingen kompis, så dottern Ulrica ställde upp och hjälpte mig.
Vi satte ut möbler utanför kyrkan, där man kunde sitta och fika ute i det fria utan att behöva strida mot restriktionerna för pandemin......hålla avstånd och ute....
Vi hade ganska mycket folk....och de kom några då och då. Så det var aldrig någon trängsel.
Och visst är det roligt att få peka ut kyrkans rariteter för besökarna.
Vårt fina altarskåp, som kom till kyrkan 1520, och är från Antwerpen
Fönstret bakom
Dopfunten i gottländsk kalksten
och vår vackra mässingskrona
När vi sedan plockat ihop och slutat för dagen var vi bjudna på 30-årskalas för barnbarnet Sebastian, som var hemma hos sina svärföräldrar i Hedåker.
Där fick jag bekanta mig igen med barnbarnsbarna, som jag knappast träffat på två år. 
Och lilla Alexander, som var lite reserverad i början men som tinade upp på slutet.
och presenten blev ett par presentkort på saker Sebastian önskat sig.
Ulrica hade gjort ett jättefint kort till födelsedagsbarnet med alla gratulanternas namn....
plus ett par ljushållare för att sätta upp på väggen och till dem ett par ljus som jag dekorerade. 
Så det blev en lång, men en jättetrevlig dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela