hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En kreativ helg

Publicerad 2021-10-05 19:09:00 i Allmänt,

Hela lördagen tillbringade jag i Avesta Parken på Scrapmässa. Så roligt att den har kommit igång igen.
Mina tokiga bordskamrater spexade till det lite vid fikat....
Elisabeth, Carina och Sofie......
Sen körde vi så det rykte om det .....
här är jag i full koncentration vid stämpling....det gäller ju att måtta in den rätt....
Ulrica kör några dies i Big Shoten
Sofie målar....
Leila klipper och klistrar
Elisabeth var i valet och kvalet vilket papper....
 På söndagen var jag gudstjänstvärd i Västerfärnebo kyrka.
Barnkören sjöng och det lockade mycket folk....och dessutom var det Kanelbullens dag på måndagen, så vi hade satsat på kanelbullar till kaffet och barna fick varmkorv med bröd.
Nu var det tur att vi laddat kaffetermosarna och tevattenkannan innan gudstjänsten.....och att vi lät varmkorven stå på svag värme under densamma....för strömmen försvann mitt i och det blev ganska mörkt i kyrkan, men sådan tur att det var flera stearinljus tända än vanligt.
Nu hade jag ju fotat altaret innan vi tände upp ljusen, men de lyste fint i mörkret.
 
Jag hann precis läsa texten om Daniel i Lejongropen, och eftersom det var barn med så läste jag texten ur Barnens bibel, och så läste tre barn ur kören varsin vers i Kyrkans förbön, medan jag läste den sista versen.
Och så försvann strömmen och med den försvann också högtalaranläggningen........men det var inte mycket kvar..... bara lite gemensam läsning  mellan församlingen och prästen.
Och det stod att läsa innantill i agendan
så det blev en mysig avslutning och kaffet och korven satt inte helt fel.
Jag tror då alla hade det bra, för de blev kvar en bra stund efter och minglade och pratade och jag tror de tyckte det var fint att få träffas igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela