hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Hösten på väg

Publicerad 2021-09-16 13:01:00 i Allmänt,

Nu är det lite kyligt om mornarna när vi startar våra promenader, har varit 6 och 7 grader på morgonen, men med att solen stiger högre på himmelen, blir det jätteskönt. Men kläderna går ju att ta av när man blir svettig. Och vattenflaskan behövs till vätskepauserna.....
Jag hittade en lönn som verkligen klätt sig i höstgult.
och löven börjar så sakta dala ner på marken och lägga sig på vår stig.
Men alla svampar som växer lite överallt, fascinerar mig storligen.
Vilka ortoligt påhittiga växtplatser.....
Här en trädstam invid golfbanan......riktigt vackert....
Hittade så denna samling, som jag fotade förra veckan och tyckte det var lite trångbodda. Lägger in förra veckans bild igen....
Men denna vecka hade de utvecklat sig till riktigt stora paraplysvampar.....
Vi gick vidare och såg denna otroligt vackra mossbeklädda stammen, med sina svampiga .hyresgäster .
och så dessa små sötingar som slagit sig ner i en liggande stam
Otroligt vilken växtkraft det finns i naturen 
Men en rysligt fin promenadslinga har vi i alla fall.....
Så hittade vi en maskrosblomma, som väl är den sista för i sommar......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela