hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Promenaddags igen

Publicerad 2021-09-12 20:27:00 i Allmänt,

Promenaderna fortsätter och denna vecka var det nästan sommarvärme igen.....
solen sken från en blå himmel och luften var frisk och kändes ren.
Lite höst i luften kanske....
Spegelblankt vatten, men slyet har vuxit väldigt i sommar......
Vet inte varför träden ger upp och lägger sig ner......detta har den gjort sedan förra veckan....
Men det har börjat växa upp svamp både här och där...denna såg lite trångbodd ut..
och uppe efter stammen hade det börjat skrumpna och vecka sig.....ålderdommstecken...
sen hittade vi en svartsvamp...
Veckans sista promenad tog vi den långa vändan och trodde att vi skulle få se och höra Avestaforsen, men den var väldigt tyst idag också.
Otroligt tyst och torr......
Efter en liten vätskepaus och lite avklädning, alldeles för mycket kläder på oss. Det blev ju varmt i solgasset....
När vi fortsatte in i skuggan av träden hittade vi denna samling av vita bullsvampar vid foten av en halvrutten stubbe....
och sen en brun variant på en stubbe strax intill, otroligt att det finns så många svamparter....
Men nu var det riktigt skönt att komma in i den lummiga skuggan av träden....
Men denna björk vid golfbanan står pall mot alla vädrets makter. Den knakar och vrider sig i vinden, men inget verkar rå på den....den står på sin plats fortfarande....
Vid vårt fikaställe tror jag att man skulle kunna vada över till den lilla ön mitt i älven.....alla stenarna lyser så fint strax under vattenytan...
Bara några till härliga bilder....
Så passerade vi Krylbobron och fortsatte utefter den södra sidan bort mot Döda Fallet.....bara en liten tillbakablick på bron som vi nyss gått över
Vi har inte sett så många Flugsvampar, i alla fall en svamp jag kan namnet på. Men nu fick vi syn på en och ett riktigt vackert exemplar...
Sista stoppet för en klunk vatten och sitta på bänken en stund och bara titta på det spegelblanka vattnet som solen strålar ner på....
Precis innan vi vek av upp mot bilarna hittade jag denna vackert höstfärgade lilla buske....
Blev över en mil och nästan 18 000 steg idag....bra jobbat av oss.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela