hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Med barnbarnen

Publicerad 2022-07-19 10:43:29 i Allmänt,

Var till Hedemora för att passa den lille killen i familjen, medan den äldre åkte på överaskningsresa.
Erik mötte mig i dörren och sa att "jag vill vara med dig farmor och inte åka på någon överraskningsresa"   
Oj, oj vad farmorshjärtat blev glad...men jag visste ju vart han skulle åka och det var också ett lika bra ställe, kanske bättre än att vara hemma hos farmor....nämligen att få vara hos mormor och morfar i husvagnen på Sollerön.
Så vi fick lirka lite och packa övernattningsväskan med lite leksaker .....och lite spännande var det också, även för lillebror Gustav.
Och äntligen blev pappa klar och Erik satte på sig ryggsäcken...
Brorsan kollar att ryggan är stängd.
Olof skulle också med 
Så försvann de och Gustav och jag fikade lite innan vi gick ut till lekparken och gungade.
Sen stoppade vi in en tvätt i maskinen och Gustav rotade lite i en påse med kasserade saker och hittade en kudde som han knölade in kortsidan på, så han fick en mössa av den och satte den på huvudet och ett par broderade julstrumpor satte han på händerna och så kom han glad i hågen till mig " Jag är din kock, vad vill du ha för mat????Pannkaka?"
Han såg för kul ut.....
Jag sa att "jag ville ha med jordgubbssylt" "Nää, sa han " den är slut...det blir med grädde"
Okej, fick väl nöja mig med det då....så lekte vi kock och matgäst ett bra tag.
När jag frågade varför han hade strumpor på händerna? Tittade han lite pillemarigt på mig och sa " så jag inte bränner mig" 
Det sa han med ett stort leende och klart att jag borde ha begripigt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela