hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Flyttkort och lite flyttbestyr.

Publicerad 2022-06-23 12:39:00 i Allmänt,

Äldsta barnbarnet skulle byta lägenhet i Göteborg. Få en större i Partille. och jag hade lite möbler, som jag ville bli av med och han och hans tjej tog jättegärna emot mitt gamla köksmöblemang i furu.
Jag gjorde ett flyttkort till dem innan jag packade in allt i bilen.
Försökte mig på att måla ett stämplat motiv.....men måste nog träna mer.....inte lätt att få till det ..
och inuti en hälsning
Bilen skulle packas med allt som skulle med på fredagen, för jag ville komma iväg skapligt på lördagsmorgonen.
Jag försökte vicka ikull bordet för att kunna skruva av benen, när jag upptäckte att bordet var bautatungt....visst hade jag lyft på det förut.... men nu när jag skulle lägga ner det på golvet insåg jag att jag inte orkade med det och då kunde jag bryta av benen vid infästningen i bordshörnet.
Så jag fick tänka till...... och kom på att ställa en stol, som jag kunde använda till att luta det mot medan jag tog nytt tag för den sista biten mot golvet. Det var ju bara det att bordets tyngd tog överhand och både bordet och jag for i golvet med dunder och brak. Men bordet höll och jag fick lite bekymmer med att ta mig upp.....och lite blåmärken här och var på armen.....men nu var det i alla fall nere så jag kunde få bort benen från skivan.
Så har jag en kärra som jag kunde baxa upp skivan på och med lite möda och lite vinklingar med vagnen så kom jag ut genom först köksdörren och så ytterdörren till sist och fram till bilen. Där hade jag lagt ett gammalt täcke över bagageluckans kant så att jag kunde skjuta in bordsskivan utan att repa den. Sen var det bara att få in stolarna. Fick bara med fyra stolar sen var det fullt....
Två av stolarna fick ligga framför lastgallret, så jag tänkte det var bäst att spänna fast dem, utifall att det händer något....
Fick även in min kökslampa mellan stolarna.
Så ville de även ha en av mina matserviser, så de kartongerna fick bli fastspända i passagerarframsätet.
Och jag kom till Partille när de precis var klara med att bära upp alla lådor och annat till lägenheten.... så det var perfekt timat med att få befria min bil från allt innan de skulle iväg och hämta en soffa i Floda......
Faktiskt så undrade Johans kompis Christer och mågen Mike hur i allsin dar jag hade burit mig åt att få ut bordet......ja, ja sa jag det var svårt men det gick att lösa....Jag tror de var lite imponerade att jag lyckats med det själv.
Bordet passade bra vid matplatsen.... men kartongväggen mot köket gjorde det lite trångt....
hoppas de hunnit få någon ordning och fått till det innan vardagsjobben börjar igen på måndagen....   Så lycka till Johan och Linnea i Partille....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela