hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Äntligen Veteranlunch igen.

Publicerad 2022-05-15 19:05:00 i Allmänt,

Jag och mina gamla jobbarkompisar, vi fem som hållit ihop ända sedan vi slutade jobba på Bergsnässkolan, intog vår vårlunch igen på Tranellska skolan. Restaurang och bageriutbildningen i Västerås. 
Alltid lika gott och med utmärkt trevliga ungdomar, som serverar oss.
Dagens meny skriven på vårligt grönt papper
Bordet var dukat i gröna toner det också....bara så fint och samstämmigt.
Jag valde Scampi med grön sparris...... oj , oj vad det var gott.....fint upplagt och alldeles utmärkt val.
så himla god sås......den hade gärna kunnat varit lite mer av, bara så god....
Till varmrätt valde jag Ungsbakad Lax med forellromsås.
den var lika god och så smakligt och fint upplagd. Man äter ju lika med både mun och ögat, sägs det. Här vattnades det då rikligt i munnen.
En av oss valde köttet och den var också helt perfekt.
Till efterrätt tog jag Rabarberpaj.
Så himla god, med mycket smak av kanel och vaniljkrämen var super till.
Mätta och belåtna avslutade vi med en kopp kaffe och ett prat med elevernas fröken......som kom och ville ha lite respons på hur vi tyckte eleverna hade skött sig. Vi kunde bara ge dem högsta betyg.........så funderade vi på om vi skulle ta en till lunch där innan skolan slutar.....men det var tji för det var fullbokat ända till skolavslutningen......så vi får sikta in oss på hösten istället. En fin tradition som vi försöker att hålla liv i.
Så avslutade vi med en kaffe och kaka hemma hos vår Västeråstjej. Här njuter vi av utsikten från hennes balkong ut över Mälaren.
En helt perfekt dag med mycket gott att äta och mycket nostalgiprat och skratt.
En stor klapp på axeln till oss att vi håller i detta och att vi kan träffas och äta vår Veteranlunch. Bara så roligt och trevligt att träffas och surra lite.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela